Parcul Pabitora

5.02.2011 - Pabitora si vanatoarea de delfini Din nou o zi plina Nu vrem sa ratam nimic, absolut nimic! Uite asa si banii mei incep sa curga precum apa... Cica India e o tara ieftina... o fi, dar nu si pentru romani, poate pentru elvetieni!!! La ora 6, ne infiintam in fata hotelului ca sa-l asteptam o ora pe soferul angajat! Ce pacat, pierdem cea mai buna lumina! 














In sfarsit, apare ca o boare si ne conduce in circa o ora pana in Parcul Pabitora. Pabitora Wildlife Sanctuary este situat in lunca raului Brahmaputra, districtul Morigao si devine parc natural in 1987, pe o suprafata de 38km2. Inca din anii ‘60, aceasta zona intra sub protectie, datorita prezentei rinocerilor (Rhinoceros unicornis). Aici exista 190 importante specii de pasari sedentare sau migratoare, dintre care Pelleorneum palustre este amenintata cu extinctia. De asemenea, mai adaposteste 22 specii de mamifere, reptile, pesti endemici. Cum ajungem, ni se spune ca tura de lefanti a plecat si ca urmatoarea este la ora 2. Luam un Jeep Safari care ne costa o galeata de bani pentru foto, intrare in parc (fara video) - circa 40E!!! pentru o ora!!! 16 km! Asta e, o sa vedem rinocerul, nu? 

 Parcul e frumos, are padure de tec si multi rinoceri, precum si Bufallo alba! Ne oprim din loc in loc si ne apropiem, dar nu foarte mult, de rinoceri. Scot camera video si, imediat, soferul se infiinteaza langa mine cerandu-mi chitanta sa vada daca am platiti pentru 2 camere... What?????? Asta e, nu mai am chef sa scot nici un ban si bag camera video la loc in geanta. Totul a fost atata de scurt si niciodata nu m-am simtiti ca acel stupid turist dus de manuta si stors de bani. Cat urasc asta! La intoarcere, oprim sa-i admiram pe localnici pe plantatiile de orezarii. Avem o vreme superba, peste 25 grade! Noroc ca suntem in sezonul de iarna si atmosefra e uscata! Altfel... suntem in cea mai umeda si ploioasa zona de pe glob! Cand intram in Guwahati, soferul nostru, care nu vorbeste engleza, pleaca din masina, ne lasa circa 20 min, ca sa revina cu un amic! Pe banii nostrii si timpul nostru! Sunt plina de nervi! Manuel este foarte calm... mi-e jena de el, ca altfel mi-as lua geanta si as pleca pe jos! 

Facem o pauza de masa la restaurantul hotelului. Mancare mult mai bine gatita si absolut delicioasa! Nu degeaba bucataria indiana e atata de faimoasa! Platim 10E in 2! Evident, nu uitam de Coca Cola! (Killl bacterias... -:)). Am un mare stres, mai am de schimbat bani si nu toate bancile sunt autorizate sa o faca! Pana la urma, soferul nostru aranjeaza cu o agentie de schimb si... ma trezesc cu reprezentantul la masa noastra cu geanta plina de bani si chitantier. Nu stiu care e rata de schimb, dar oricum e ca in aeroport! Plecam catre satul din apropierea aeroportului la vanatoarea de delfini. Ne ia mai mult de o ora si jumatate ca sa ajungem acolo. 

Soferul nu prea se descurca, dar pe la ora 16 inchiriem si barca! Este incredibil, pe raul din sat, chiar pe langa barcile pescarilor, delfini adevarati sar jucausi! Mie si lui Manuel nu ne vine sa credem, suntem absolut entuziasmati! Manu zice ca suntem printre putinii oameni care au ocazia sa-i vada! Acestia sunt specifici Asiei si Americii de Sud, fiind specii care supravietuiesc in apele dulci! Categoric, ma simt norocoasa sa-i vad la ei acasa atat de liberi! Plutim usor de-a lungul raului, in apus de soare. Abia acum percep India cu adevarat! Aici, intr-un loc retras din natura care nu se compara cu nici un alt oras, printre localnici! La o mica confluenta, o familie de 3 exemplare de delfini de riu sare in jurul nostru! Este fantastic! E atat de pretioasa clipa cand sar si abia daca reusim sa-i prindem in cadru! 

Timp de o ora, cred ca am trait unele dintre cele mai frumoase clipe din viata mea! Si zic asta fara nici un fel de exagerare! Chiar a fost unic!!! Platanista minor este specia indiana, iar Platanista gangetica, delfinul care se gaseste in Gange. Bineinteles, specia se afla in extinctie. Am visat din totdeauna genul acesta de momente, sa stau la panda sa fotografiez un animal rar si, evident, eu nu am o camera prea buna!!! La intoarcere, stam blocati in trafic circa 2 ore pe o distanta mai mica de 10km! Nu e adevarat! Totul in jur e un zgomot infernal! Din masina, parca suntem la cinema! A fost inca o zi in incredibila Indie si o incheiem cu o masa copioasa, spicy, la restuarantul din colt! Maine, vom lua un taxi catre Shillong! Ultima locatie inainte de tabara avansata si cu acces la internet!

3 comentarii:

  1. frumos... erau delfini ce se zbenguiau in Brahmaputra si cand am plecat eu din insula Majuli, din Assam-ul superior.

    singura problema e ca nu stateau la poza :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am cateva fotografii un pic nereusite si cateva filmari care nu am apucat sa le editez. Am incercat din nou sa merg sa vad delfinii si in anul urmator, dar ne-a tras o mare teapa compania Network Travell care pur si simplu nu ne-au mai dus in acelasi loc si doar ne-au plmbta prin cateva sate in "cautarea delfinilo".

    RăspundețiȘtergere
  3. Am mai multe relatari din NE pe www.calatorsauturist.ro, sectiunea India

    RăspundețiȘtergere