Guwahati - Drum către NE

4 ferbuarie 2011 -  Azi am incheiat-o pentru o vreme cu New Delhi! Cel mai comod pentru mine a fost sa iau masina hotelului catre aeroport. Aveam prea mult bagaj si nici un chef sa negociez pe strada, nici macar sa merg in gara New Dehli pentru un pre-paid taxi! Am platit dublu, 600Rs, adica 10E. 







Macar ajung linistita, Compania Kingfisher, una dintre cele renumite de aici şi care are servicii impecabile. La poarta de securitate, mi-a placut ca aveau aranjat pentru femei o cabina speciala unde te controla o tipa. La poarta de imbarcare, care se schimba in 30 de minute, incep sa-mi caut colegul, care, de fapt, habar nu am cum arata! Trebuie sa fie cu o fatza europeana si sa arate a speolog, cercetator ceva, cu un rucsac... Ma uit si nu mi se pare ca as vedea un expeditionar... ma gandesc ca si el trebuie sa ma caute. La intrarea in avion, nimic care sa-mi atraga atentia. Hmmmm, daca s-a intamplat ceva cu avionul lui de la Amsterdam si vine mai tarziu... deja ma gandesc sa-mi sun echipa sa intreb de el pentru ca telefonul lui nu functioneaza. Voi suna din Guwahati! Nu am nici un chef sa iau singura taxiul, 5 ore prin munti pana la Shillong. Sunt prea obosita ca sa ma gandesc la asta! Bine ca m-am imbarcat! Avionul e modern si comfortabil!

Din pacate totul costa, mai putin 100ml de apa imbuteliata! Facem o oprire in Brundapur, cand ¾ din avion coboara! Tocmai ma gandesc sa o rog pe stewardeza sa ma ajute sa-l caut pe Manuel Ruedi... si, brusc, vine la mine un tip cu western-face si, in acelasi timp, intrebam daca participam la aceeasi expeditie. Continuam drumul impreuna inca o ora si palavragim de pasiunea noastra comuna, liliecii si facem planurile de dupa expeditie: Parcul Kaziranga. Nici nu ne-am cunoscut (doar am schimbat vreo doua mailuri) si imi spune ca el oricum merge si sunt binevenita in taxiul pe care il va inchiria, cu banii pe care el ii are pentru deplasarea din cadrul proiectului sau de la sercici, urmand sa impartim doar restul cheltuielilor. Cu sau fara cheltuieli suplimentare, va fi once time in my life probabil, asa ca nu vreau sa schimb nici eu planul initial. Deh, altii nu trebuie sa-si ia tot concediul de pe 2011!

Decidem sa ramanem o noapte in Guwahati, caci in Shillong nu prea avem ce face si indata se insereaza. Expeditia este pregatita oricum de Mghalaya Adventure Association, iar Thomas a zis ca nu are nevoie de ajutor suplimentar. De cum am intrat in Guwahati, totul s-a schimbat: brusc m-am relaxat in prezenta unui coleg de breasla, mai ales ca e de sex masculin (un tip mult mai calm decat sunt eu) si totul va fi mult mai simplu pentru mine. Nu mai este aglomeratia si mizeria din Dehli, vegetatia e cu palmieri si ma simt ca si cand as fi printr-o comuna (de romi) de la noi, sau, mai bine zis, parca as fi in centrul comercial Europa! Thomas ne-a recomandat un hotel de langa bazarul principal.

Ajungem si constat ca e un hotel de 3 stele. In doi, platim oricum mai putin ca in Dehli, ceea ce este bine! Arata civilizat, ca un hotel comunist de 2 stele de la noi! Am nevoie sa ma odihnesc dupa oboseala incasata, asa ca, nitel comfort nu strica, iar acum deciziile nu le iau singura, fie ele bune sau proaste! Murim de foame si plecam in cautarea unui restaurant. Manuel calatoreste de 20 ani in tarile asiatice si, cu mult tupeu, intra intr-un restaurant de pe strada. Totul e un mare jeg in jur si... comandam! Solutia: nu luam nimic fara Coca sau Pepsi caci omoara bacteriile (cica sunt recomandate cu caldura in asemenea locatii). Ok, fie ce o fi, asta e, nu o sa o tinem intr-o paranoia inca 3 saptamani, trebuie sa ne hranim si cu cat mai spicy, cu atat mai bine!... -:))

 La recomandarea Lonely Planet, cautam o anumita agentie de tursim sa ne interesam de Kaziranga: www.networktravelsindia.net. Conservatorul de la Geneva este un impatimit dupa toate animalele si, mai ales, dupa pasari, care sunt hobby-ul lui de o viata! Se pare ca acum e o perioada buna pentru birdwatching. Asa ca visul lui de o viata este sa vada parcul, dar si Delta Dunarii! Eu, ca un naturalist ce as vrea sa fiu, nu ma pot decat bucura ca voi avea o asemenea ocazie. Nici el nu are chef sa calatoreasca singur. Uite asa, aflu ca in 2006 (1995, sic!) a fost descoperita in Lama Camp, la 2330m in Himalaya, o noua specie de pasare pentru stiinta (un lucru rar sa mai descoperi o vertebrata in zilele noastre, cand majoritatea au fost descoperite): Bugun liocichla, www.indianbirds.in, vol 2(4), pag 82. Kaziranga este unul dintre cele mai renumite parcuri mondiale UNESCO, doar de 36 km patrati si vestit pentru ultimii rinoceri, dar si tigri. Din vorba in vorba cu omul nostru ridicat in slavi in Lonely Planet, Hemanta Das, ce credeti?

Hotaram sa mai stam o zi in Guwahati, pentru a vizita un alt parc natural situat la 10km de oras, iar dupa amiaza sa mergem la o vanatoare foto cu barca dupa delfinii de rau, care se gasesc langa aeroport! Acesti delfini, se afla si ei in extinctie... Dar la 5 am trebuie sa plecam... Not again, please!!! La hotel, servicii foarte proaste care costa suplimentar! Scriind pentru voi linistita, dintr-o data, cladirea incepe sa se cutremure foarte serios! Nu cred sa fi fost doar un camion care a trecut pe langa... Urmeaza si replica! Da, se pare ca a fost un cutremur de 4-5 grade, caci suntem in zona 5 a cutremurelor! BINE ATI VENIT IN NE INDIEI! Deci, se pare ca voi avea parte de multe extrabonusuri pe langa pesterile ce urmeaza sa le descoperim...-:). ABIA ASTEPT!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu