De ziua naționala a Indiei

    26 ianuarie 2012  -  Se cuvine sa uram cuiva LA MULTI ANI!, nu? Este ziua nationala a Indiei si multe strazi vor fi inchise. La agentia de turism de unde am luat biletele catre Agra, ni se sugereaza intr-un mod cu mandrie, ca ar fi frumos sa cumparam bilete sa putem vedea parada. La Red Fort, s-a inchis de acum doua zile, pentru ca prin fata acestuia  vor trece trupele.


India Gate


            De dimineata la televizor am vazut defilarea unor  grupuri de dansatori care proveneau din diverse state ale Indiei. Cel mai tare m-am bucurat sa vad grupul din Meghalaya, chiar din districtul Jaintia Hills, acolo unde imi voi petrece urmatoarele 3 saptamani din februarie.  
            Inainte de a ajunge la statia de metrou Ramakrishna, a vazut si eu in sfarsit, de ce  se spune ca India, oamenii isi fac nevoile in strada. Asa este, e vorba de pisoare construite chiar in marginea strazii principale. Un loc usor de remarcat caci e cu faianta, nu are usi si sunt folosite de barbati, intr-un mod asemanator cum vedem pe la noi acum ca se fumeaza la colt de strada, in locuri special create! Femeile in schimb nu stiu unde au aceste spatii amenajate. Doar la unele toalete publice, mai ales prin diverse popasuri de-a lungul drumurilor dintre orase, am remarcat ciudatenia amenajarilor: un fel de buda turceasca, doar o panta de faianta cu un sant in perete si o gaura de colectare; fara cos de gunoi, fara urma ca s-ar pune vreodata acolo  hartie ingienica, fara sa tragi apa in vre-un fel si nici macar, clasicul robinet cu galetusa....

Pișoarul se poate observa fiind cel construit din faianță
Cum am iesit din zona hoteliera a trebuit sa negociem din nou cu o autoricsa pana la metrou, care, bineinteles ne-a luat mult mai mult pentru distanta parcursa. La final, soferul sugubat, a si inceput sa rada de noi, vazand ca ne-am dat seama de teapa luata. Prima data, individul care ne-a adus in acelasi loc, a fost vigilent crezand probabil ca nu o sa-i dam cat a cerut, caci distanta era foarte mica. Vom sti cat sa luam la intoarcere.

La metrou, luam cartela de o zi si cu siguranta vom ajunge mult mai repede decat orice alt mijloc de transport. Multe strazi sunt inchise si mai ales arterele principale, deci optiunea pe sub pamant e cea mai buna. Ba mai mult, incepe si sa ne placa, caci e foarte curat si spatios. Am vazut un afis mare cu tot ce e interzis sa se faca la metrou, printre care: nu ai voie sa scuipi – referire la cei care mesteca koa, ce e de culoare rosie,  nu ai voie sa mergi pe acoperisul vagoanelor, nu ai voie sa stai pe jos, etc etc, dar cel mai mult imi place cea in care se spune ca este interzis ca barbatii sa intre “pe la femei”, referire la faptul ca exista zona de control doar pentru femei, unde tot o femeie face perchezitia corporala si a bagajelor cu raze X, exact ca la aeroport. Treaba asta cu vagonul pentru femei ne incanta cel mai tare. E o discriminare, evident, dar una pozitiva in acest caz. Sincer, nu cred ca era nici o placere sa fii facuta sandwich de catre o multime de negri mititei. De asemnea, peronul este impanzit de politie si in special in zona de femei. Deci, protectie maxima pentru noi.








            Obiectivul zilei de azi, trebuie sa fie unul deschis. Deci, vom merge la situl  arheologic din extremitatea sudica a Delhi-ului, Qutab Minar. La iesirea din metrou, gasca de soferi de autoricsa au sarit pe noi, si unul practic ne-a dat jos dintr-una din ele ca sa ne urce la el in ricsa. Era incredibil cum isi lua clientii de la unul la altul. Veneau si iti spuneau cat de neserios este colegul sau, ca nu o sa ne duca unde trebuie, etc. Celalalt, care ne avea deja de clienti, nu numai ca scadea pretul pentru noi, se enerva pe coleg si ne zicea noua ca el e serios si ne duce unde trebuie. Problema e, nu ca nu te-ar fi dus la destinatie, ci ar mai ocoli pe la un magazin de souveniruri sa-si mai ia si el un bacsis ceva. Pana la sit, aveam de urcat un deal si trebuia sa castigam timp.

            Qutab Minar, este un asezamant din secolul XI, si e singurul oras din cele 11, care au supravietuit pe teritoriul unde este azi Delhi. De asemenea, el este renumit  mai ales si pentru turnul sau de peste 70 m care a supravietuit timp de 8 secole.

            Fiind zi nationala, era foarte aglomerat. Totusi, incantator pentru mine, sa vad si sa fotografiez atatea sareeuri, dar.....si barbatii frumosi ai Indiei, care, dupa parerea mea sunt cam 1% din populatie. Dar si cei frumosi, sunt frumosi si gata si nu poti sa nu te uiti la ei: niste papusei.

          M-am despartit de prietena mea caci erau prea multe de fotografiat: ea monumentul, eu barbatii ....:)). M-am asezat pe iarba unde era plin pentru picnic si am zabovit si eu nitel, dupa atata alergatura. Merita sa mai si zabovesti din cand in cand si sa nu mai alergi dupa obiective. Personal am inceput sa simt mai mult locul cu oamenii sai si sa apreciez mai tare atmosefera generala. Imi plac la nebunie si monumentele, muzeele, dar la un moment dat ti se ia de ele si oricum nu mai intelegi nimic. Cred ca mult mai palpitant sa te amesteci in viata locului si sa interactionezi cu lumea, iar in India acest lucru e cel mai simplu de facut. Toti te-ar lua la ei acasa.













            Dupa nebunia foto creata, am decis sa mai facem si altceva. Pentru ca ne-am odihnit dupa ziua pre- cedenta, am iesit tarziu din hotel si mai aveam putin acum pana se intuneca. Voiam cu tot dinadinsul sa mai vizitez un parc, pentru ca Delhi are parcuri reusite. Ne uitam pe harta si alegem parcul central. Ca sa ajungem la el, aveam de trecut pe langa Parlament si cladirile guvernamentale. Doar se cadea sa vedem si noi ramasitele faimoasei parade, nu? Inca era multa lume pe strazi si masini putine. Cladirile erau ornate cu beculete si multe, multe ghivece cu flori. Atmosfera de sarbatoare se simtea din plin, asa ca, nu ne-a mai ramas decat sa ne amestecam in multime pana la inserare. Nici acum nu sunt convinsa unde era intrarea in parc, Carol fiind convinsa ca acesta apartinea Palatului Presidential fara acces la public.










            Drumul de intoarcere la hotel, caci e deja o aventura sa umbli prin acest oras, a fost facut tot cu metroul si apoi am luat o pedalricsa, care e la jumatate de pret fata de una motorizata. In Pahar Ganj, intram intr-un restaurant care-si facea reclama “best restaurant from Delhi”. Ok, hai sa vedem si noi ce inseamna asta JZilele acestea nu am exagerat cu mancarea indiana, dand timp stomacului meu sa se acomodeze. Totusi, nu m-am simtit prea bine, datorita faptului ca nu am rezistat omletei masala, dupa care sunt innebunita. Alegem un orez cu pui, caci orezul e intotdeauna gustos aici si o combinatie de mancarica de legume, unde gasim caju si ananas, foarte bun si acesta. Nu vrem spicy! “Nu, nu!” Da de unde.............numai un pic hot! J. Stim deja cum sta treaba, a, si un pepsi va rog!......ca omoara toate bacteriile!

            Gata, aici o incheiem cu capitala, si sincer, eu m-am cam saturat, necontenit se claxoneaza, nu mai suport! Astept sa ajung in nord, pe urmele lui Eliade la Dargeerling! 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu