30 ianuarie 2012 - Pentru ca duminica toate biletele pentru Toy train erau
vandute, ne-a ramas sa facem acest drum, luni dimineata inainte de a pleca din
Dargeeling. Zis si facut, eliberam
camera si ajungem frumusel pe peronul garii, care era deja plin de turisti
veniti “sa se dea cu trenuletul” ca si noi. Acest tren “Dargeeling Himalayan
Railway” dateaza din 1881 si este intrat in patrimoniul cultural Unesco, facand
legatura cu mai multe localitati de la poalele Himalayei. Dintre trenurile de
altitudine din India, e printre putinele care mai functioneaza. Varianta pe
disel, pleaca din New Jailpaguri si trece prin Kurseong pana in Dargeerling in
timp de sapte ore. Azi e mult mai cald
si placut, mai ales cand deja ne obisnuisem sa ne incotosmanam bine. Ne
imbarcam in vagoanele secolului trecut si incepem calatoria cu locomotiva cu
aburi printre satele mici cu localnici binevoitori. Totul va dura doar 2 ore,
cu pauze insumand 40 minute. Prima pauza
este sus pe deal la monumentul eroului, de care am povestit in episodul trecut
si apoi la capatul rutei noastre, in Ghoom, unde timp de 30 minute am vizitat
muzeul dedicat acestui tren. Cam prafuit ce-i drept, dar destul de educativ. E intra-adevar inca o
bijuterie a Dargeelingului.
Imediat ce
ajungem, luam un taxi pentru a lua bagajele de la hotel si apoi catre autgara,
unde vom lua in sharing jeep catre NJP ( New Jailpaguri). Cand ajungem aici, ni
se spune cu nonsalanta ca jeepul nu va
ajunge azi la NJP, ci doar pana in Siliguri. Alerg prin autogara sa caut jeep
pentru NJP, dupa care mi se explica ca Siliguri este de fapt foarte aproape de
NJP doar la 20 min. Buuun,
intre timp taxiul meu, cu bagajele mele de 50kg, parcase undeva la capatul
autogarii. Trebuie sa iau un poter si in sfarsit, ne vedem inghesuite pe
bancheta din spate a jeepului cu inca 3
persoane. Funny, in final, suntem 14, iar in fata doi barbati se tin in brate. Drumul pana in Siliguri este foarte
frumos, numeroase plantatii de ceai terasate si paduri himalayene (foioase cu amestec de eucalipt,
palmieri si bananieri) si totul este o serpentina. Ajungem cu bine la Siliguri,
dupa 3 ore si jumatate si facem o economie fantastica la bani de 1580 RS! Taxiul
ar fi fost 1700 Rs si noi cu acest “sharing taxi” am dat doar 120 Rs! De aici,
suntem indrumate de un coleg de drum, un domn spalat si binevoitor, bastinas al
Dargeelingului sa ne urcam intr-o motoricsa, dar mai mare, cu 8 locuri, pentru
a ajunge la NJP. Ne spune sa stam
linistite ca nu ni se vor lua mai multi bani decat face, ca are el grija sa nu
se intample asta si de asemenea, ca ma va ajuta cu bagajele. Asta imi place
aici, ca multi oameni te vor ajuta
benevol in tara asta. Asa este, mai platim doar inca 20 Rs si apoi negociaza
pentru mine un hamal care sa ma urce in tren pentru 150 Rs. Mi se pare enorm,
in conditiile in care dadusem 120 Rs pentru un drum pana aici si refuz. Mi-am
dat seama mai apoi, ca zgarcenia mea, era sa o platesc cu varf si indesat.
Iaca ma trezesc viteaza sa imi car
cele doua bagaje enorme de cate 22 kg, rucsacul de 12 kg si geanta foto.
Prietena mea nu are cum sa ma ajute caci are o operatie pe coloana. Pana la
urma le voi duce pe rand si le vom pazi pe rand metru cu metru, peste o
pasarela si pana la o sala de asteptare. Unde sunt barbatii din tara asta? Apare un
pusti simpatic, mititel si spalatel, care imi spune ca ma are mainile libere si
ma poate ajuta. In momentul in care ia una din genti, ii scade tot entuziasmul
de a ajuta. Imi spune ca ii place sa-i ajute pe altii, dar e tare greu bagajul
meu. Oricum imi duce geanta
pana la locul de asteptare. Intr-un final este anuntat si trenul nostru Expresul
Kangchenjunga la linia 3. Repede
insfac doi rucsaci si Carol ramane pe loc pana ma intorc eu. Caut vagonul B2,
vad ca nu sunt pe lista, ma gandesc ca e numele tipului de la agentia care ne-a
luat bagajului si urc in tren, dau de niste oameni draguti, le las bagajele si
le zic ca ma intorc. Cand ajung la Carmen, ma intreaba in ce tren mi-am lasat
bagajele, caci trenul nostru a fost abia acum anuntat la linia 1. Cum asa? Eu
am vazut clar ca l-a anuntat pe al nostru Kangchenjunga la linia
3.........alerg din nou la trenul unde imi lasasem bagajele, si ma vedeam deja
pe alta ruta..............norocul meu ca a nu a plecat. Dar ce te faci, ca
trenul nostru deja ajunsese si Carol era disperata. Ca sa nu mai spun cat
aveam de mers de-a lungul liniei si cate scari de urcat si coborat intre cele
doua linii. Doua bagaje le duceam, dar mai ramanea al treilea. Carol pleaca la
linia 1, sa-si duca bagajul ei si sa vina sa pazeasaca unul de al meu. Intre
timp, eu ma apucasem sa le car pe toate trei……iar un tip incepuse sa se uite la
mine si sa se minuneze, moment in care l-am invitat sa ma ajute. Si a venit, ce avea sa mai zica, si chiar a fost
de treaba. Urcam in vagonul nostru si constatam ca cele mai bune locuri din
tren care ni s-au dat sunt sleeper de 6. Un fel de cuseta de la noi cu 6
paturi, despartite de restul culuoarului de perdelute. Pe culoar, pe partea
opusa noua, mai erau alte paturi aranjate fata in fata de-a lungul vagonului.
Acum, gaseste loc de bagaje..........cu noi in compartiment mai erau 4 militari
care citeau romane foiletoane ilustrate si care se uitau la noi ca la masini straine........Ne luam o teapa, comandand mancarea pe care o credeam
inclusa in pret si cocotandu-ne la etaj, desfacem una din “farfurioare” si
varsam tot dalul (cu aspect de voma galbena fosforescenta) pe patul nostru. Numai
ca noi romancele, calatorim in India cu duzine consistente de servetele umede de tot felul, uscate si geluri
dezinfectate. Cand a sosit mancarea colegilor “de compartiment”, le-am oferit
din duzina noastra antibacteriana, dar nu s-au simchisit si au mancat cu mana
stanga. Oare unde s-or fi spalat ei pentru masa?....
Restul noptii a fost destul de ok,
un pic stresata sa nu imi dispara unul din bagaje, auzind tot felul de povesti
legate de furturile din trenurile indiene si ne-a batut in cap continuu aerul
conditionat. La Guwahati am ajuns doar cu o ora intarziere, taman cand se si
lumina, pe la 5 30. Aici, primul care a
venit sa ma ajute cu bagajele am negociat pana la 120 Rs. In zadar ii explicam
ca am nevoie sa ma ajute cu un singur bagaj, omuletul cu aspect de copil de 11
ani, a luat unul din bagajele de 22 kg pe cap si rucsacul meu de 65 l, si peste
20kg si el pe o mana si asa mi le-a dus pana la autoricsa.
De aici lucrurile au mers struna,
caci imediat am ajuns in centru la hotelul unde statusem si anul trecut, am
platit o camera in avans pentru cand vom sta la Guwahati, am lasat bagajele si
am trecut doar strada la agentia Network travell de unde, la ora 7 pleca
autobuzul nostru catre Kaziranga.
Ne-am incadrat perfect in timp si
iata-ne iar la drum! Ne asteapta iar o calatorie de 6-7 ore, cu un autocar
destul de comfortabil, oameni amabili si la doar 250 RS. Drumul stiu ca e
foarte frumos, caci l-am vazut abia la intoarcere....
Autocarul ne lasa chiar la poarta de
intrare a rezervatiei. Ce facem acum? Nu avem nimic aranjat, tot ce stiu e din
povesti. Nu-i nimic, intru la oficiul de politie si primesc toate informatiile:
avem de mers pe un drum, timp de 10 minute.
Nici bine nu ma intorc unde ma astepta Carol, ca trece o masina cu un
ranger, pe care-l opresc si ne ia in camp. Am fost surprinsa sa constat ca
acesta a refuzat tipul nostru, intr-un loc unde toata lumea cauta asa ceva.
Deci, concluzia finala este ca oamenii de aici sunt totusi draguti si amabili.
Intreb in cateva locuri de cazare si
fara sa stam pe ganduri alegem o camera basic cu doar 450 Rs la WILD LIFE
SOCIETY!
Nu ne vine sa credem ca dupa mai
bine de o saptamana de calatorie ne este cald si bine si respiram un aer
parfumat! Restul zilei il vom petrece prin relaxare si facand planuri pentru a
doua zi. Deocamdata nu ne intereseaza nici un rinocer, poate doar un pui de
somn.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu